پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت

پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت


هنگام پرداخت در فروشگاه‌ها خودتان اقدام به وارد کردن رمز و مبلغ کالا در دستگاه کارتخوان کنید
بهترین گزینه برای عدم سوء استفاده از کارت بانکی، تغییر دوره ای رمز آن است
در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید کنید
در هنگام خرید اینترنتی برای بررسی وضعیت فروشگاه روی نماد اعتماد الکترونیکی کلیک کنید
هنگام استفاده از وای فای عمومی مراقب امنیت اطلاعات خود باشید
مراقب تماس تلفنی و پیامک ارسالی کلاهبرداران به منظور ترغیب شما به حضور در مقابل دستگاه خودپرداز جهت انجام هرگونه عملیات حساب خود باشید
احتمال به سرقت رفتن یا مفقود شدن تلفن همراه بیش از سایر ابزارهای رایانه ای است پس در ثبت اطلاعات شخصی خود در تلفن همراه دقت کنید
در صورت واگذاری سیم کارت و گوشی به شخص دیگر، مراحل انتقال امتیاز در دفاتر مربوطه را تکمیل نمایید در غیر اینصورت هنگام ارتکاب جرم پاسخگویی در مراجع قانونی به عهده شما می باشد
از قرار دادن عکس ها و فیلم های خانوادگی بر روی تلفن همراه خود پرهیز کنید
هنگامی که تلفن همراه خود را جهت تعمیر واگذار می کنید ، کارت حافظه و سیمکارت آن را نزد خود نگه دارید

هشدار در خصوص باج افزار wannacrypt
هکرها از طریق یک بدافزار سیستم‌های کامپیوتری را قفل کرده و برای باز کردن آن طلب باج می کنند ...  ادامه



پس از 12 سال، پشتیبانی از ویندوز XP در 2014 آوریل 8 به پایان خواهد رسید.
مایکروسافت دیگر نمی خواهد به روز رسانی های امنیتی و یا پشتیبانی فنی برای ویندوز XP ارائه دهد. و این یعنی کامپیوتر شما ممکن است در معرض ویروس های مضر، جاسوس افزارها، و دیگر برنامه های مخرب که می تواند باعث سرقت و یا آسیب داده های کسب و کار و اطلاعات شما شود قرار بگیرد.
لازم به توضیح است ویندوز XP هنوز هم می تواند نصب شود و کامپیوترهای در حال اجرا ویندوز XP کار خواهند کرد ولی پس از پایان پشتیبانی به روز رسانی های امنیتی از مایکروسافت دریافت نمی شود و ممکن است بیشتر به خطرات امنیتی و ویروس ها آسیب پذیرتر شوند.
همچنین، با توجه به بهینه سازی نرم افزارها و سخت افزارهای موجود برای نسخه های جدید ویندوز، امکان دارد تعداد بیشتری از برنامه ها و دستگاه ها با ویندوز XP کار نکند.
مایکروسافت همچنین اعلام کرده پشتیبانی از آفیس 2003 نیز در 2014 آوریل 8 به پایان خواهد رسید.
به گفته مدیر بازاریابی مایکروسافت، ویندوز XP و Office 2003 در زمان خودشان بیشترین تقاضا را داشتند اما امروزه محیط فن آوری دگرگون شده است.
وقتی مایکروسافت ویندوز XP را عرضه کرد متذکر شد که مدت انقضای این نرم افزار 12 سال و 5 ماه است که به عبارتی 2 سال و نیم بیشتر از مدت معمول برای نرم افزارها پشتیبانی شد.
پیشنهاد مایکروسافت مهاجرت به سیستم عامل های دیگر از جمله Windows 7 یا Windows 8.1 است.
بسیاری از نرم افزارهای مایکروسافت از جمله نسخه های جدیدتر اینترنت اکسپلورر فقط در نسخه های های جدید ویندوز قابل نصب و استفاده می باشند. البته این اولین بار نیست که مایکروسافت از کاربران XP خواسته است تا این سیستم عامل را برای ابزارهای جدیدتر کنار بگذارند.
مایکروسافت حمایت امنیتی خود از سیستم عامل XP را برای همیشه پایان می دهد و این در حالی است که 95 درصد از خودپردازها در دنیا با این سیستم عامل کار می کنند.
هم اکنون در سایت مایکروسافت شمارش معکوس برای پایان پشتیبانی از ویندوز XP آغاز شده است.
شما به ما بگوئید زندگی بدون ویندوز XP چگونه خواهد بود!

دیدگاه ها (۱)

سلام ، یعنی ویندوز ایکس پی در تاریخ مورد نظر از کار می افته و هیچ کاری نمی شود روی ان انجام داد؟
پاسخ:
سلام ، اکثر کاربران در کشور ما بخاطر هزینه بالای اینترنت و اورجینال نبودن ویندوز  آن را به روزرسانی نمی کنند و شاید عدم پشتیبانی مایکروسافت از این سیستم عامل برای آنها تاثیری نداشته باشد.
بعد از تاریخ اعلام شده نیز می توانید از ویندوز xp استفاده کنید ولی با توجه به اینکه نرم افزارهای جدید قابلیت نصب روی این سیستم عامل را ندارند به مرور زمان مجبور میشوید سیستم عامل جدید جایگزین کنید. مثلا مایکروسافت امکان نصب اینترنت اکسپلورر 9 به بعد را در xp غیرفعال کرده و  فقط در ویندوز 7 ، 8 ، 8.1  قابل نصب می باشد ...

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.