پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت

پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت


هنگام پرداخت در فروشگاه‌ها خودتان اقدام به وارد کردن رمز و مبلغ کالا در دستگاه کارتخوان کنید
بهترین گزینه برای عدم سوء استفاده از کارت بانکی، تغییر دوره ای رمز آن است
در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید کنید
در هنگام خرید اینترنتی برای بررسی وضعیت فروشگاه روی نماد اعتماد الکترونیکی کلیک کنید
هنگام استفاده از وای فای عمومی مراقب امنیت اطلاعات خود باشید
مراقب تماس تلفنی و پیامک ارسالی کلاهبرداران به منظور ترغیب شما به حضور در مقابل دستگاه خودپرداز جهت انجام هرگونه عملیات حساب خود باشید
احتمال به سرقت رفتن یا مفقود شدن تلفن همراه بیش از سایر ابزارهای رایانه ای است پس در ثبت اطلاعات شخصی خود در تلفن همراه دقت کنید
در صورت واگذاری سیم کارت و گوشی به شخص دیگر، مراحل انتقال امتیاز در دفاتر مربوطه را تکمیل نمایید در غیر اینصورت هنگام ارتکاب جرم پاسخگویی در مراجع قانونی به عهده شما می باشد
از قرار دادن عکس ها و فیلم های خانوادگی بر روی تلفن همراه خود پرهیز کنید
هنگامی که تلفن همراه خود را جهت تعمیر واگذار می کنید ، کارت حافظه و سیمکارت آن را نزد خود نگه دارید

هشدار در خصوص باج افزار wannacrypt
هکرها از طریق یک بدافزار سیستم‌های کامپیوتری را قفل کرده و برای باز کردن آن طلب باج می کنند ...  ادامه



جف بزوس (jeff bezos) کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی در زمینه اینترنت و مدیرعامل و موسس آمازون دات کام است.
او با تاسیس آمازون دات کام، نقش کلیدی در زمینه رشد و ارتقاء تجارت الکترونیک ایفا کرده‌است.
جفری بزوس در سال ۱۹۶۴ به دنیا آمد، جف در زمان کودکی علاقه زیادی به موضوعات مختلف علمی داشت و با ذهن کنجکاو خود گوشه کوچکی از گاراژ خانه را تبدیل به کارگاهی برای انجام آزمایشاتش کرده بود. از همین دوران بود که او رویای تبدیل شدن به یک مرد بزرگ را در سر می‌پروراند.
جف در دانشگاه شروع به مطالعه فیزیک کرد، ولی بلافاصله به رشته مورد علاقه خود، یعنی علوم کامپیوتر و مهندسی برق وارد شده و سرانجام در این رشته فارغ‌التحصیل شد.
جف پس از اتمام تحصیلاتش در چندین شرکت کامپیوتری  شروع به کار کرد اما این مشاغل با رویای کودکی جف فاصله بسیاری داشت. در این دوران بود که ایده‌ای در ذهن وی شکل گرفت و همزمان با آن توجهش به رشد بی نظیر شبکه جهانی وب معطوف شد. او در کمال تعجب دید که رشد استفاده از اینترنت در سال ۱۹۹۴ نسبت به سال قبل ۲۳ برابر شده است!
از همین جا بود که جف ایده خود، یعنی ایجاد یک فروشگاه از راه دور را رسمی کرده و شروع به تحقیق در زمینه شرکت‌هایی کرد که کالاهایشان را از طریق پست و از راه دور ارسال می‌کردند. جف فهرستی از ۲۰ شرکت برتر در این زمینه تهیه کرد، تقریباً تمام کالاهای مدنظر جف از طریق این شرکت‌ها فروخته می‌شد، اما وی متوجه شد که هیچ یک از این شرکت‌ها اقدام به فروش کتاب نمی‌کنند. این مسئله تنها یک دلیل داشت و آن عدم امکان تهیه یک کاتالوگ کامل از عناوین کتاب‌ها بود، زیرا عناوین کتاب‌ها بسیار متنوع بودند و تهیه یک کاتالوگ کامل از آنها نیازمند یک هزینه سنگین و تهیه یک کاتالوگ چند هزار صفحه‌ای بود. (روال کار این شرکت‌ها در ان دوران به این گونه بود که اقدام به تهیه یک کاتالوگ از محصولاتشان می‌کردند و آن را برای مشتری ارسال می‌کردند، مشتری نیز بعد از دریافت کاتالوگ و انتخاب کالا، آن را سفارش می‌داد)
همین جا بود جف ایده خود را با شبکه جهانی وب توام ساخته و به فکر ساخت یک وب سایت برای معرفی عناوین کتاب‌ها کرد.
اما در کنار تمام این مزایا یک خطر بزرگ جف را تهدید می‌کرد و آن سرمایه‌گذاری بر روی یک چیز جدید، مبهم و غیر قابل اعتماد به نام اینترنت بود که تا آن زمان همه مردم ان را یک وسیله تفریحی و ارتباط جمعی می‌دانستند!
اما تنها جف بود که می‌توانست برای رسیدن به رویای کودکی خود تمام این خطرها را بپذیرد و تلاش بی وقفه خود را برای رسیدن به آرزویش آغاز کند. او شروع به مطالعه و تحقیق در زمینه تجارت کتاب کرد و حتی در همایش سالانه کتاب فروشان شرکت کرد!
هنگامی که جف طرحش را با رییس خود در میان گذاشت و گفت که تصمیم دارد برای ایجاد یک کتاب فروشی آنلاین کارش را ترک کند، رییسش او را به تجدید نظر تشویق کرد و به او گفت که روزی از این کارت پشیمان خواهی شد. جف در جوبا به او گفت:
حتی اگر روزی شکست بخورم، اظهار پشیمانی نخواهم کرد، ولی اگر این کار را امتحان نکنم، تمام عمر پشیمان خواهم بود!
بزرگترین ریسک جف بزوس از زمانی اتفاق افتاد که مادر و پدرخوانده وی از ایده او پشتیبانی کرده و تمام درآمد و پس انداز خود را که برای دوران بازنشستگی ذخیره کرده بودند به دست جف سپردند تا شاهد عمل جسورانه وی باشند.
جف نام Abracadabra به معنی ورد و طلسم را برای سایت برگزید، اما دوستانش او را متقاعد ساختند که این نام مناسبی نیست و سرانجام نام amazon.com را برگزیدند.
رود آمازون نام بزرگترین رود جهان است است و جف نیز اعتقاد داشت که سایت کوچکش روزی به بزرگترین کتابخانه جهان بدل خواهد شد.
جف بزوس برای آغاز رویای خود به همراه نامزد خود به سیاتل نقل مکان کردند ودر سال ۱۹۹۴ شرکت آمازون را تاسیس کردند و بلا فاصله یک برنامه نویس حرفه‌ای را تشویق کردند تا در شرکت استخدام شود. یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۵ اولین نسخه از وب سایت آمازون روی شبکه اینترنت قرار گرفت واز تاریخ ۱۶ ژوئیه ۱۹۹۵ آمازون رسماً کار خود را آغاز کرد.
معروف است که طرح این کسب و کار را در اتوموبیل هنگامی که از نیویورک عازم غرب آمریکا بود، نوشت. شرکت آمازون کار خود را با سه کارمند در یک گاراژ اجاره‌ای شروع کرد. آقای بزوس از روز اول آن را بزرگترین کتابفروشی کره زمین می‌خواند، اما فروش آن در شش‌ماه اول از نیم میلیون دلار تجاوز نکرد اما ضریب رشد این شرکت حیرت‌انگیز بود به طوری که در سال 1996 فروش سالانه به 15 میلیون دلار رسید و یک سال بعد، یعنی در سال 1997 ده برابر شد، یعنی 147 میلیون دلار.

دیدگاه ها (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.