پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت

پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت


هنگام پرداخت در فروشگاه‌ها خودتان اقدام به وارد کردن رمز و مبلغ کالا در دستگاه کارتخوان کنید
بهترین گزینه برای عدم سوء استفاده از کارت بانکی، تغییر دوره ای رمز آن است
در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید کنید
در هنگام خرید اینترنتی برای بررسی وضعیت فروشگاه روی نماد اعتماد الکترونیکی کلیک کنید
هنگام استفاده از وای فای عمومی مراقب امنیت اطلاعات خود باشید
مراقب تماس تلفنی و پیامک ارسالی کلاهبرداران به منظور ترغیب شما به حضور در مقابل دستگاه خودپرداز جهت انجام هرگونه عملیات حساب خود باشید
احتمال به سرقت رفتن یا مفقود شدن تلفن همراه بیش از سایر ابزارهای رایانه ای است پس در ثبت اطلاعات شخصی خود در تلفن همراه دقت کنید
در صورت واگذاری سیم کارت و گوشی به شخص دیگر، مراحل انتقال امتیاز در دفاتر مربوطه را تکمیل نمایید در غیر اینصورت هنگام ارتکاب جرم پاسخگویی در مراجع قانونی به عهده شما می باشد
از قرار دادن عکس ها و فیلم های خانوادگی بر روی تلفن همراه خود پرهیز کنید
هنگامی که تلفن همراه خود را جهت تعمیر واگذار می کنید ، کارت حافظه و سیمکارت آن را نزد خود نگه دارید

هشدار در خصوص باج افزار wannacrypt
هکرها از طریق یک بدافزار سیستم‌های کامپیوتری را قفل کرده و برای باز کردن آن طلب باج می کنند ...  ادامه




کارت های حافظه این روزها نقش مهمی در انتقال اطلاعات برعهده دارند و تنوع در ظاهر و ظرفیت آن ها سبب رقابت میان مصرف کننده و تولیدکننده شده است. کارت حافظه در انواع مختلف برای استفاده در گوشی های تلفن همراه ، دوربین های عکاسی ، موزیک پلیرها ، تبلت ها و لپ تاپ ها استفاده می شوند. کارت حافظه یا مموری کارت شامل یه آی سی می باشد که در بردارنده اطلاعات شماست که با حجم های مختلفی بسته به پشتیبانی بیشترین حجم گوشی شما فایلها را نگهداری می کند.
بیشتر کاربران تلفن همراه حداقل یک کارت حافظه microSD برای نگهداری و یا انتقال اطلاعات در اختیار دارند.
اگر قصد خرید مموری کارت microSD دارید حتما با انجام مواردی که در ادامه به آن می پردازیم از اصلی بودن آن مطمئن شوید. چینی ها معتقدند کپی کردن هیچ مشکلی ندارد و کار ناپسندی هم محسوب نمی شود! به همین دلیل بهترین محصولات تقلبی را چین عرضه می کند. در سال های قبل تفاوت ظاهری نمونه اصلی با تقلبی طوری بود که با کمی دقت به بسته بندی ضعیف و حذف جزئیات محصول از روی آن ، تفاوت رنگ مدل اصلی و تقلبی ، کامل نبودن لوگوها، غلط های املایی روی بسته بندی و همچنین کیفیت پایین متن نوشته شده روی مموری کارت می توانستیم متوجه تقلبی بودن آن بشویم اما اخیرا در زمینه کپی، پیشرفت های چشمگیری شده و باعث شباهت هر چه بیشتر جنس اصلی و تقلبی به همدیگر شده است. کارت حافظه microSD تقلبی جدید به طرز عجیبی شبیه مدل واقعی می باشد ، اما با این حال با کمی دقت می توانید نشانه هایی برای تشخیص تقلبی بودن آن پیدا کنید.
در ابتدا پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از خریدن یک مموری کارت microSD  تقلبی، حتما از فروشندگان معتبر خرید کنید و صرفا به گارانتی داشتن یا نداشتن اعتماد نکنید.
به هیچ عنوان از دست فروشانی که در پیاده روها ، مموری کارت با ظرفیت 8GB,16GB,32GB,64GB,128GB با برند Samsung,SanDisk و ... می فروشند، خرید نکنید و فریب ظاهر فروشنده ، قیمت پایین کارت حافظه به بهانه نداشتن گارانتی را نخورید. بر روی بسته بندی و برچسب اکثر این مموری کارت های تقلبی ، ظرفیتی بیش از ظرفیت واقعی نوشته شده است.
بعضی از این دست فروشان از اعتماد خریداران سوء استفاده کرده و همان لحظه برای تست سالم بودن و نمایش ظرفیت آن،  اقدام به باز کردن بسته بندی کرده و با اتصال کارت حافظه به لپ تاپ کنار دست خود، حجم آن را به خریدار نشان داده و با این ترفند مموری کارت تقلبی را می فروشند !
در ظاهر شما یک مموری کارت با ظرفیت بالا خریداری نموده اید ولی حین استفاده متوجه می شوید تنها حجم کمی اطلاعات در آن ذخیره می شود. کارکرد این گونه حافظه های تقلبی طوری است که بخاطر وجود یک برنامه پنهان در آنها ، حجم مموری کارت را زیاد نشان دهد و حتی تلفن هوشمند نیز همان ظرفیت نوشته شده روی بسته بندی را نشان می دهد در واقع شما یک مموری کارت می خرید که ظرفیت اسمی روی آن 32GB,64GB,128GB نوشته شده در صورتی که چیپ آنها از 100 مگابایت تا چند گیگابایت بیش تر نیست!
و به این ترتیب دستگاه شما تلاش خواهد کرد روی حافظه ای که فکر می کند وجود دارد اما در واقعیت وجود ندارد اطلاعات را ذخیره کند که این کار باعث از بین رفتن داده ها خواهد شد و در هر صورت شما بخشی از اطلاعاتتان را از دست خواهید داد!
اگر می خواهید یک مموری کارت microSD و یا USBflash را خریداری نمایید بهتر است اولین بار قبل از استفاده ، حتما آن را تست کنید و با این راه حل ساده تقلبی بودن آن را متوجه شوید.
اگر ظرفیت کارت حافظه و یا فلش مموری 32 گیگابایت می باشد به اندازه 32 گیگابایت ، فایل شامل دیتا ، صوتی و تصویری روی آن کپی کنید. مموری کارت و فلش مموری های تقلبی پس از انتقال چند گیگابایت به مشکل برخورده و ادامه فایل ها را کپی نخواهند کرد و همچنین موقع نمایش فایل ها از جمله فایل های تصویری با خطا مواجه می شوند!
همچنین می توانید سرعت انتقال داده ها را یادداشت و با مراجعه به وب سایت محصول در بخش اطلاعات فنی ، آن را با مقادیر اعلام شده توسط شرکت سازنده مقایسه کنید.
در مطالب بعدی نرم افزارهای مفید و کاربردی در زمینه تشخیص و شناسایی مموری کارت تقلبی از نمونه اصلی معرفی خواهند شد.

هشدار :
مموری کارت و فلش مموری با برند  samsung - SanDisk و ...
که با ظرفیت های 8.16.32.64.128.512 گیگابایت
به قیمت پایین به بهانه گارنتی نداشتن عرضه شده تقلبی است ، مراقب باشید!

دیدگاه ها (۲)

سلام بسیار عالی بود ممنونم از شما
خیلی خوب بود مرسی

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.