پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت

پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت


هنگام پرداخت در فروشگاه‌ها خودتان اقدام به وارد کردن رمز و مبلغ کالا در دستگاه کارتخوان کنید
بهترین گزینه برای عدم سوء استفاده از کارت بانکی، تغییر دوره ای رمز آن است
در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید کنید
در هنگام خرید اینترنتی برای بررسی وضعیت فروشگاه روی نماد اعتماد الکترونیکی کلیک کنید
هنگام استفاده از وای فای عمومی مراقب امنیت اطلاعات خود باشید
مراقب تماس تلفنی و پیامک ارسالی کلاهبرداران به منظور ترغیب شما به حضور در مقابل دستگاه خودپرداز جهت انجام هرگونه عملیات حساب خود باشید
احتمال به سرقت رفتن یا مفقود شدن تلفن همراه بیش از سایر ابزارهای رایانه ای است پس در ثبت اطلاعات شخصی خود در تلفن همراه دقت کنید
در صورت واگذاری سیم کارت و گوشی به شخص دیگر، مراحل انتقال امتیاز در دفاتر مربوطه را تکمیل نمایید در غیر اینصورت هنگام ارتکاب جرم پاسخگویی در مراجع قانونی به عهده شما می باشد
از قرار دادن عکس ها و فیلم های خانوادگی بر روی تلفن همراه خود پرهیز کنید
هنگامی که تلفن همراه خود را جهت تعمیر واگذار می کنید ، کارت حافظه و سیمکارت آن را نزد خود نگه دارید

هشدار در خصوص باج افزار wannacrypt
هکرها از طریق یک بدافزار سیستم‌های کامپیوتری را قفل کرده و برای باز کردن آن طلب باج می کنند ...  ادامه



ویروس کامپیوتری چیست

يكشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴

ویروس کامپیوتری برنامه ای است که قادر به کپی کردن خود به طور غیر معمول می باشد و می تواند باعث اختلال در عملکرد سیستم و یا از بین رفتن اطلاعات شود. همانطور که احتمالا در اخبار شنیده اید همیشه حجم بالایی از ویروس ها بر روی اینترنت وجود دارد. اکثر برنامه های مخرب با کلیک بر روی یک لینک وب به ظاهر معمولی یا به عنوان ضمیمه ایمیل، انتشار می یابد.
ویروس کامپیوتری ممکن باعث آسیب دیدن فایل ها و پاک شدن بخشی از اطلاعات موجود در سیستم  و یا حتی پاک شدن همه اطلاعات ذخیره شده بر روی هارد دیسک شود.
ویروس کامپیوتری، یک نوع از بدافزار است که در اغلب مواقع بدون اطلاع کاربر اجرا شده و تلاش می‌کند خودش را در یک کد اجرایی دیگر کپی‌ کند. وقتی موفق به انجام این کار شد، کد جدید، آلوده نامیده می‌شود. کد آلوده وقتی اجرا شود، به نوبه‌ی خود کد دیگری را می‌تواند آلوده کند. این عمل تولید مثل یا کپی‌سازی از خود بر روی یک کد اجرایی موجود، ویژگی کلیدی در تعریف یک ویروس است.
طبق آمار تنها پنج درصد ویروس‌ها دارای اثرات تخریبی بوده و بقیه صرفاً تکثیر می‌شوند.
ویروس‌های کامپیوتری از جنس برنامه‌های معمولی هستند که توسط ویروس نویسان نوشته شده و سپس به طور ناگهانی توسط یک فایل اجرایی و یا جا گرفتن در قسمت سیستمی دیسک، فایل‌ها و یا کامپیوترهای دیگر را آلوده می‌کنند.
در این حال پس از اجرای فایل آلوده به ویروس و یا دسترسی به یک دیسک آلوده توسط کاربر دوم، ویروس به صورت مخفی نسخه‌ای از خودش را تولید کرده و به برنامه‌های دیگر می‌چسباند و به این ترتیب داستان زندگی ویروس آغاز می‌شود و هر یک از برنامه‌ها و یا دیسک‌های حاوی ویروس، پس از انتقال به کامپیوترهای دیگر باعث تکثیر نسخه‌هایی از ویروس و آلوده شدن دیگر فایل‌ها و دیسک‌ها می‌شوند. لذا پس از اندک زمانی در کامپیوترهای موجود در یک کشور و یا حتی در سراسر دنیا منتشر می‌شوند.
اغلب ویروس ها با ضمیمه کردن خود به یک ایمیل و یا با ارسال یک پیام فوری خود را منتشر می کنند . بنابر این شما نباید هیچگاه فایلهای ضمیمه شده به یک ایمیل ناشناس را باز کنید. ویروس می تواند خود را در قالب یک تصویر، کارت تبریک و یا فایلهای صوتی و تصویری به ایمیل ضمیمه کند . ویروس همچنین ممکن است هنگام دانلود فایل از اینترنت خود را منتشر کند. ویروس کامپیوتری می تواند خود را داخل متن یا برنامه کاربردی که دانلود می کنید قرار دهد و باعث انتشار خود شود.
از آنجا که ویروس‌ها به طور مخفیانه عمل می‌کنند، تا زمانی که کشف نشده و امکان پاکسازی آنها فراهم نگردیده باشد، برنامه‌های بسیاری را آلوده می‌کنند و از این رو یافتن سازنده و یا منشاء اصلی ویروس مشکل است.
در مطلب بعدی با علایم آلوده بودن سیستم به ویروس های کامپیوتری آشنا خواهید شد.

دیدگاه ها (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.