پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت

پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت


هنگام پرداخت در فروشگاه‌ها خودتان اقدام به وارد کردن رمز و مبلغ کالا در دستگاه کارتخوان کنید
بهترین گزینه برای عدم سوء استفاده از کارت بانکی، تغییر دوره ای رمز آن است
در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید کنید
در هنگام خرید اینترنتی برای بررسی وضعیت فروشگاه روی نماد اعتماد الکترونیکی کلیک کنید
هنگام استفاده از وای فای عمومی مراقب امنیت اطلاعات خود باشید
مراقب تماس تلفنی و پیامک ارسالی کلاهبرداران به منظور ترغیب شما به حضور در مقابل دستگاه خودپرداز جهت انجام هرگونه عملیات حساب خود باشید
احتمال به سرقت رفتن یا مفقود شدن تلفن همراه بیش از سایر ابزارهای رایانه ای است پس در ثبت اطلاعات شخصی خود در تلفن همراه دقت کنید
در صورت واگذاری سیم کارت و گوشی به شخص دیگر، مراحل انتقال امتیاز در دفاتر مربوطه را تکمیل نمایید در غیر اینصورت هنگام ارتکاب جرم پاسخگویی در مراجع قانونی به عهده شما می باشد
از قرار دادن عکس ها و فیلم های خانوادگی بر روی تلفن همراه خود پرهیز کنید
هنگامی که تلفن همراه خود را جهت تعمیر واگذار می کنید ، کارت حافظه و سیمکارت آن را نزد خود نگه دارید

هشدار در خصوص باج افزار wannacrypt
هکرها از طریق یک بدافزار سیستم‌های کامپیوتری را قفل کرده و برای باز کردن آن طلب باج می کنند ...  ادامه



همانطور که می دانید امکان آپلود یکپارچه برای فایلهای حجیم وجود ندارد و اکثر سایتها برای آپلود فایلها محدودیت حجمی در نظر می گیرند. برای مثال در سایت یاهو  در هر ایمیل فقط می توانید فایلی به حجم 25 مگابایت را آپلود و ارسال نمائید.
بنابراین اگر بخواهید فایلی را از طریق ایمیل ارسال و یا آنرا در سایتی آپلود نمائید ابتدا باید فایل مورد نظر را به چند قسمت کوچکتر تقسیم و بعد آپلود نمائید.
برنامه های زیادی برای تقسیم کردن فایل ها وجود دارد، از آنجایی که معمولا برنامه Winrar در دسترس همه می باشد بهتر است برای این کار از این برنامه استفاده شود.
پارت بندی فایل، روشی است که شما یک فایل حجیم را به چند قسمت تکه تکه می کنید و آنها را به صورت جداگانه ارسال می نمائید سپس فرد دریافت کننده همه تکه ها را در کنار هم قرار داده و به هم می چسباند و دوباره فایل اصلی را ایجاد میکند.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:
ابتدا روی فایل مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه Add to archive را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده در تب General در قسمت Archive Format گزینه RAR را انتخاب و قسمتCompression Method را برابر Best قرار دهید.
سپس با انتخاب Browse محل ذخیره فایل ها را مشخص کنید.
در گزینه Split to volume حجم هر پارت (تکه) را بر حسب بایت انتخاب و روی Ok کلیک کنید تا عملیات فشرده سازی و تکه تکه کردن فایل انجام شود.
پس از انجام این مرحله که مدت آن بستگی به حجم فایل اصلی دارد شما تعدادی فایل دارید که باید همه آنها را به صورت جداگانه برای فرد مورد نظر ارسال و یا آپلود کنید.
برای مثال اگر بخواهید فایل 25 مگابایتی را به پارتهای 5 مگابایتی تقسیم کنید کافی است 5 مگابایت رو یکبار در 1024 ضرب کنید تا به کیلوبایت تبدیل بشود و حاصل را در 1024 ضرب کنید تا به بایت تبدیل بشه.
مقدار بدست آمده که برابر با 5242880 می باشد را در قسمت Split to volume  وارد کنید.
(1 مگابایت برابر 1048576 بایت و 5 مگابایت یعنی 1048576×۵ مساوی با  5424880بایت)
برای استخراج فایل از حالت فشرده کافیست تمام فایل های فشرده را در یک پوشه قرار داده و بر روی Part1 راست کلیک نموده و گزینه Extract to را انتخاب تا فایل اصلی از حالت فشرده خارج شود.

نکته:
- برای چسباندن فایلها باید از همان برنامه ای استفاده شود که فایلها با آن تقسیم شده اند.
- هر مگابایت 1024 کیلوبایت و هر کیلوبایت 1024 بایت یعنی هر مگابایت 1048576 بایت می باشد.

:: در ویرایش جدید نرم افزار Winrar در قسمت Split to volume امکان انتخاب حجم مورد نظر به B.KB.MB.GB (بایت،کیلوبایت،مگابایت.گیگابایت) فراهم شده است. مثلا برای تبدیل یک فایل 20 مگابیتی به 4 تکه کافی است عدد 5 را وارد نموده و گزینه MB را انتخاب و روی Ok کلیک کنید.

دیدگاه ها (۱)

دمتون گرم خیلی کمکم کرد...

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.