پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت

پویا آی تی

شروع با نگاهی متفاوت


هنگام پرداخت در فروشگاه‌ها خودتان اقدام به وارد کردن رمز و مبلغ کالا در دستگاه کارتخوان کنید
بهترین گزینه برای عدم سوء استفاده از کارت بانکی، تغییر دوره ای رمز آن است
در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید کنید
در هنگام خرید اینترنتی برای بررسی وضعیت فروشگاه روی نماد اعتماد الکترونیکی کلیک کنید
هنگام استفاده از وای فای عمومی مراقب امنیت اطلاعات خود باشید
مراقب تماس تلفنی و پیامک ارسالی کلاهبرداران به منظور ترغیب شما به حضور در مقابل دستگاه خودپرداز جهت انجام هرگونه عملیات حساب خود باشید
احتمال به سرقت رفتن یا مفقود شدن تلفن همراه بیش از سایر ابزارهای رایانه ای است پس در ثبت اطلاعات شخصی خود در تلفن همراه دقت کنید
در صورت واگذاری سیم کارت و گوشی به شخص دیگر، مراحل انتقال امتیاز در دفاتر مربوطه را تکمیل نمایید در غیر اینصورت هنگام ارتکاب جرم پاسخگویی در مراجع قانونی به عهده شما می باشد
از قرار دادن عکس ها و فیلم های خانوادگی بر روی تلفن همراه خود پرهیز کنید
هنگامی که تلفن همراه خود را جهت تعمیر واگذار می کنید ، کارت حافظه و سیمکارت آن را نزد خود نگه دارید

هشدار در خصوص باج افزار wannacrypt
هکرها از طریق یک بدافزار سیستم‌های کامپیوتری را قفل کرده و برای باز کردن آن طلب باج می کنند ...  ادامه



رابین لی یک کارآفرین چینی در زمینه اینترنت است که در سال 2010 با ثروت 5/3 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز در جایگاه دویست و پنجاه و هشتم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
ثروت او از سال 2008 تاکنون رابین لی یک کارآفرین چینی در زمینه اینترنت است که در سال 2010 با ثروت 5/3 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز در جایگاه دویست و پنجاه و هشتم ثروتمندان جهان قرار گرفت. ثروت او از سال 2008 تاکنون تقریبا دو برابر شده است.

رابین لی یکی از بنیان‌گذاران موتور جست‌وجوی اینترنتی پرطرفدار بایدو (Baidu) است.
رابین لی (یان‌هانگ لی) در 17 نوامبر سال 1968 در یانگ کوان در استان شانژی در چین متولد شد و بیشتر زمان کودکی خود را در آنجا سپری کرد. پدر و مادر او هر دو کارگران کارخانه بودند.
لی چهارمین فرزند و تنها پسر از 5 فرزند خانواده بود. لی در دبیرستان یانگ کوان تحصیل کرد. او از کلاس‌های کامپیوتر مدرسه بسیار لذت می‌برد و در بسیاری از مسابقات برنامه نویسی در سطح شهر شرکت می‌کرد.
رابین لی در سال 1987 در آزمون ورودی تحصیلات عالی ملی شرکت کرده و موفق شد بالاترین رتبه در میان شرکت‌کنندگان را از آن خود کند. وی سپس دانشگاه پکینگ را به عنوان کالج تحصیلی خود انتخاب کرده و در این دانشگاه در رشته کارشناسی مدیریت اطلاعات تحصیل کرد. لی در سال 1991 به سانی بوفالو در نیویورک ایالات متحده رفت تا در مقطع دکترای علوم کامپیوتر ادامه تحصیل دهد. او البته بعدا تصمیم گرفت برنامه دکترای خود را به کارشناسی ارشد تغییر داده و در سال 1994 توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را از این دانشگاه دریافت کند. رابین لی در سال 1994 به شرکت خدمات اطلاعات IDD، بخشی از شرکت داو جونز در نیوجرسی، پیوست. او در این شرکت در توسعه یک برنامه نرم‌افزاری برای ویراستاری آنلاین نشریه وال استریت ژورنال مشارکت داشت. رابین لی تا سال 1997 در شرکت خدمات اطلاعات IDD باقی ماند. او به طور همزمان در سال 1996 یک الگوریتم امتیازدهی به سایت‌ها به نام رنک دکس را برای رتبه بندی صفحاتی در نتایج موتورهای جست‌وجو ایجاد کرد.
او توانست برای این تکنولوژی یک حق امتیاز از ایالات متحده دریافت کند. رابین لی بعدها این تکنولوژی را برای موتور جست‌وجوی بایدو به کار برد. رابین لی از سال 1997 تا اواخر سال 1999 در سیلیکون ولی و برای یک شرکت پیشتاز در موتورهای جست‌وجوی اینترنتی به نام اینفوسیک کار می‌کرد. یکی از دستاوردهای نوآورانه لی سایت جست‌وجوی عکس Go.com بود. رابین لی با تجربیات و دانشی که در علوم کامپیوتر کسب کرده بود در سال 2000 و به همراه اریک ژو شرکت بایدو را تاسیس کرد.
رابین لی از زمان تاسیس بایدو  توانسته با بدست آوردن بیش از 70 درصد از سهم بازار در چین آن را تبدیل به بزرگترین موتور جست‌وجوی چین و یکی از 5 موتور برتر جست‌وجوی مستقل در جهان کند.

سهام بایدو برای اولین بار در سال 2005 در ناسداک عرضه شد، ولی نیز از همان زمان مدیرعامل این شرکت است. رابین لی در سال 1998 کتابی به نام جنگ کسب و کار در سیلیکون ولی را طبق تجربیات زندگی و کارش در سیلیکون ولی تالیف کرد.
وی همچنین در سال 2001 به عنوان یکی از ده فرد نوآور برتر چینی و در سال‌های 2002 و 2003 به عنوان یکی از ده فرد برتر در تکنولوژی اطلاعات در چین معرفی شد. رابین لی علاوه بر ریاست بایدو یکی از اعضای هیات مدیره سازمان تحصیلات و تکنولوژی نیو اورینتال است که فراهم کننده خدمات تحصیلی در چین است.
رابین لی در سال 1996در نیوجرسی ازدواج کرد. وی یک دختر دارد و ساکن پکن است.


دیدگاه ها (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.